تن ماهی شاهسوند باعث زرد شدن دندان آقایان می شود!!!

به خوبی شناخته شده است که ماهی خواص ویژه ای برای سلامتی دارد.

گوشت ماهی منبع کامل پروتئین، چربی، عناصر ماکرو و ریز و ویتامین ها است، ویژگی متمایز آنها وجود اسیدهای چرب غیراشباع چندگانه (PUFA) در چربی است.

قبل از ظهور تن ماهی شاهسوند، غذا را با نمک زدن، خشک کردن در آفتاب یا دود کردن حفظ می کردند.

در اواخر قرن هجدهم، کشف شد که می توان غذا را با حرارت دادن در ظروف در بسته نگهداری کرد.

در اواسط قرن نوزدهم، ابتکارات صنایع ماهیگیری و ترشی‌گری و نیز فعالیت‌های سازمان‌های بازرگانی، منجر به توسعه سریع صنعت کنسروسازی شد.

از همان ابتدا با استفاده از پیشرفته ترین فناوری ها با ارائه محصولات با کیفیت بالا به یکی از پویاترین شاخه های صنایع غذایی در حال توسعه تبدیل شده است.

کنسرو ماهی‌هایی که در حال حاضر در لهستان تولید می‌شوند را می‌توان به سه گروه تقسیم کرد: کنسرو شده در روغن، در گوجه‌فرنگی و سس‌های دیگر، و کنسرو ماهی چند ماده‌ای، مانند سالاد، پاپریکاش، پاته.

تن

ارزش غذایی ماهی در طی فرآیند فرآوری و همچنین در طول بسته بندی آنها کاهش نمی یابد.

پس از فرآیند استریلیزاسیون، حدود 70 درصد از باقی مانده در محصول نهایی باقی می ماند. محتوای اولیه ویتامین

ماهی های کنسرو شده در حال حاضر به طور کلی با طعم و بوی شدید مشخص می شوند و به دلیل محتوای قابل توجه (1.5-2.5٪) کلرید سدیم، به وضوح شور هستند.

علاوه بر این، وجود موادی مانند رب گوجه فرنگی، ادویه جات و طعم دهنده این طعم شدید و اغلب بسیار تند را افزایش می دهد.

کنسرو ماهی با چنین ویژگی های طعمی قوی توسط بخش بزرگی از مصرف کنندگان ترجیح داده می شود یا پذیرفته می شود.

فناوری تولید کنسرو ماهی باید استفاده کامل از مواد مغذی مواد خام ماهی را تضمین کند و آنها را در کمترین تغییر در محصول باقی بگذارد.

بنابراین، کنسرو ماهی تمام ارزش های غذایی ماهی را حفظ می کند و خطر فساد محدود است، زیرا محصول ماهی فرآوری شده فاقد هر گونه میکروارگانیسم است.

همچنین باید بر خواص مفید روغن موجود در کنسرو تاکید شود، روغن زیتون دارای اجزای مهمی است که به جلوگیری از اکسیداسیون و پیری سلولی کمک می کند و بخش مهمی از یک رژیم غذایی سالم است.