روفرشی ضد آب نانو که بوی بد پا را به خود جذب می کند

در حالی که روسیه و اوکراین به دلیل فرهنگ غنی و تاریخ پیچیده خود شناخته شده اند، بسیاری از مردم از این واقعیت آگاه نیستند که هر دوی این کشورها سنت طولانی بافی دارند که منجر به نفیس ترین روفرشی های روسی شده است.

نقش روفرشی ها در روسیه و اوکراین تا حد زیادی مشابه است.

در حالی که بسیاری از آنها به عنوان قطعات تزئینی عمل می کنند، برخی به عنوان مبلمان یا عایق کاری خانه در ماه های سرد استفاده می شدند.

همانطور که روس ها به فتح قاره آسیا در قرن هجدهم ادامه دادند، آنها به آرامی اما مطمئناً سبک های بافندگی مردمی را که با آن ها روبرو می شدند، ترکیب کردند.

به همین دلیل است که روفرشی های عتیقه اوکراینی و روسی تأثیراتی را از خاورمیانه و خاور دور نشان می دهند.

این روفرشی‌ها هم طرح ‌های گل‌های انتزاعی و رنگ‌های عمیق خاورمیانه و هم رنگ‌های طلایی روشن و نقش‌های تکراری رایج در بافت‌های آسیایی آن دوره را در خود جای داده‌اند.

روفرشی‌ ترک به‌طور سنتی منحصراً توسط زنان در خانواده‌های فردی بافته می‌شد، نه توسط شرکت‌ها یا خود بازرگانان، بنابراین این قطعات منحصر به فرد هستند و یافتن آنها دشوار است.

روفرشی

در قرن هفدهم، هجدهم و نوزدهم، روند روسی بر فرهنگ اوکراین و دیگر کشورهای اروپای شرقی تأثیر گذاشت.

قیمت روفرشی نانو ضد آب در این کشورها مقرون به صرفه تر از انواع دستباف آن است.

به روفرشی ها ظاهری مجلل تر داد. در حالی که طرح‌ها اغلب بر اساس روفرشی‌های فرانسوی بزرگ‌تر و تزئینی‌تر بود، بافندگان اوکراینی ظاهری جدید، خانگی‌تر و جذاب‌تر به آن‌ها می‌دادند.

با این حال، روفرشی جدید تا حد زیادی مدالیون های تزئین شده با گل، دسته گل های زیبا و ترکیبات سنتی فرانسوی خود را حفظ کردند.

از جمله قطعات شناخته شده تر صنعت بافندگی روسی و اوکراینی، روفرشی های بسارابی هستند که در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم در اوکراین، روسیه و مولداوی ظاهر شدند.

  • منابع:
  1. Antique Ukrainian and Russian Rugs and Carpets
  • تبلیغات:
  1. شخصی که با کارآفرینی هزاران نفر را به کار مشغول کرد!!!
  2. درمان زانو درد با خوردن آویشن امکان پذیر شد!
  3. زنی که با آبلیمو چروک های صورت خود را از بین برد!
  4. قیمت گذاری کیلویی کاشی چسبی در ایران