ریختن روغن موتور zado در بزرگراه موجب ترافیک سنگین شد!!!

همانطور که در موتورهای بنزینی، کیفیت روغن با هر حرف افزایش می یابد، مثلا روغن CH بهتر از روغن CD است.

اکثر روغن های موجود در بازار برای موتورهای بنزینی و دیزلی مناسب هستند.

برای دومی، به ویژه هنگامی که مجهز به توربوشارژ و فیلتر ذرات هستند، ارزش استفاده از روغن های خاکستر کم را دارد.

آنها کمی گرانتر از روغن های سنتی برای موتورهای دیزلی هستند، اما به لطف آن هیچ خطری برای آسیب رساندن به فیلتر ذرات دیزل وجود ندارد و هزینه تعویض آن از چندین تا حتی چند هزار زلوتی است.

کیفیت بالای این روغن موتور zado به شما امکان می دهد فواصل بین تعویض ها را افزایش دهید که به طور قابل توجهی هزینه های تعمیر و نگهداری خودرو را کاهش می دهد.

علاوه بر انتخاب روغن با کیفیت مناسب، رعایت استانداردهای ویسکوزیته خاص که توسط سازنده خودرو توصیه شده یا حتی مورد نیاز است، کم اهمیت نیست.

روغن

به عنوان مثال، اگر سازنده موتور سیستمروانکاری روغن را با ویسکوزیته 5W-30 طراحی کرده باشد، در صورت استفاده از روغن 5W-40، مقاومت کارکرد موتور در دمای 100 درجه سانتی گراد (متداول ترین دمای کار روغن) و مقاومت پمپ روغن خواهد بود.

بزرگتر این باعث مصرف سوخت بیشتر یا قدرت موتور کمتر می شود، این تغییر با تفاوت بیشتر در ویسکوزیته روغن توصیه شده و روغن واقعی استفاده شده، بیشتر قابل توجه خواهد بود.

چگونه روغن موتور مناسب را انتخاب کنیم؟ اساس انتخاب روغن، آگاهی از محیطی است که قرار است در آن استفاده شود. هر سازنده موتور الزامات متفاوتی برای روغن روان کننده سیستم دارد.

برخی از شرکت ها بر روی حفاظت ضد سایش واحد نیرو تمرکز می کنند، برخی دیگر روغن های کم ویسکوزیته با صرفه جویی در سوخت را ترجیح می دهند و برخی دیگر بر روی حفاظت بالا از سیستم های کاتالیزوری پیچیده تمرکز می کنند.

برای عملکرد کامل موتور، روغن باید الزامات خاص سازنده را برآورده کند، بنابراین انتخاب صحیح روغن موتور یکی از چالش های اصلی هنگام کار با خودرو است.

این امر هم در مورد صاحبان خودرو و هم برای مکانیک تعویض روغن در کارگاه ها صدق می کند. چگونه از الزامات تعیین شده توسط تولید کنندگان مطلع شویم؟

مشخصات کیفی که روغن ها را با توجه به امکان استفاده رتبه بندی می کند کمک می کند.

آنها باید مبنای انتخاب روغن موتور باشند. سازندگان موتور اغلب استانداردهای خاص خود را برای تعیین پارامترهای روغن خاص دارند .