سیب امروز در مشهد باعث درمان بیماری قلبی شده است

سیب یک میوه خوراکی است که توسط درخت سیب تولید می شود. سیب امروز در مشهد درختان سیب در سرتاسر ایران کاشته است تا سیب مردم خود را تامین کند و همینطور دستی بر صادرات به کشورهای دیگر را داشته باشد.

بیشترین رشد را در جنس Malus دارند. منشا این درخت آسیای مرکزی است، جایی که جد وحشی آن، Malus sieversii ، هنوز در آن یافت می شود.

سیب ها هزاران سال است که در آسیا و اروپا رشد می کنند و توسط استعمارگران اروپایی به آمریکای شمالی آورده شده است.

سیب در بسیاری از فرهنگ ها، از جمله نورس ، اهمیت مذهبی و اساطیری دارد، سنت مسیحی یونانی و اروپایی.

سیب هایی که از دانه رشد می کنند با سیب های والدین خود بسیار متفاوت هستند و میوه حاصل اغلب فاقد ویژگی های مطلوب است.

به طور کلی ارقام سیب از طریق پیوند کلونال روی پایه تکثیر می شوند . درختان سیبی که بدون پایه رشد می کنند، بعد از کاشت، بزرگتر و دیرتر میوه می شوند.

از ریشه برای کنترل سرعت رشد و اندازه درخت حاصل استفاده می شود که امکان برداشت آسان تر را فراهم می کند.

بیش از 7500 رقم شناخته شده سیب وجود دارد. ارقام مختلف برای ذائقه و مصارف مختلف از جمله پخت و پز، خام خواری و تولید سیب پرورش داده می شوند.

سیب

درختان و میوه ها مستعد ابتلا به تعدادی از مشکلات قارچی ، باکتریایی و آفاتی هستند که می توانند با تعدادی از روش های ارگانیک و غیر ارگانیک کنترل شوند.

در سال 2010، ژنوم این میوه به عنوان بخشی از تحقیقات در مورد کنترل بیماری و اصلاح انتخابی در تولید سیب تعیین توالی شد سیب بومی آمریکای شمالی نیست.

منشا قزاقستان، در آسیای مرکزی در شرق دریای خزر است. پایتخت قزاقستان، آلما آتا به معنای پر از سیب است. تا سال 1500 قبل از میلاد، دانه های سیب در سراسر اروپا منتقل شد.

یونانی ها، اتروسک ها و رومی ها سیب کشت می کردند. در قرون اولیه دوران مسیحیت به خاطر حمل دانه‌ها و درختان سیب به جزایر بریتانیا اعتبار دومی است. بسیاری از انواع سیب در انگلستان رشد کرد.

تقریباً 750000 سال پیش: گردآورندگان غذای دوران پارینه سنگی اولیه در قزاقستان (مدرن) آسیای مرکزی، سیب های خرچنگ ترش را که به صورت وحشی در جنگل رشد می کردند، کشف کردند.