عسل کوهی کردستان موجب افزایش حافظه در بین کودکان ابتدایی شد

یک بررسی در سال 2018 نشان داد که عسل کوهی کردستان دارای خواص ضد میکروبی است.

مروری بر مطالعات در سال 2017 همچنین نشان داد که عسل، بره موم و ژل رویال ممکن است مزایای سلامتی بالقوه ای برای مهار میکروبی و بهبود زخم داشته باشند.

به خاطر داشته باشید که عسل مورد استفاده در محیط های تحقیقاتی درجه پزشکی است، به این معنی که بازرسی شده و استریل است. درمان بریدگی با عسلی که از فروشگاه می‌خرید ایده خوبی نیست. همیشه قبل از استفاده از عسل برای اهداف پزشکی با پزشک خود صحبت کنید.

فیتونوترینت ها ترکیباتی هستند که در گیاهان یافت می شوند و به محافظت از گیاه در برابر آسیب کمک می کنند. به عنوان مثال، برخی از حشرات را دور نگه می دارند یا گیاه را در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت می کنند.

عسل

فیتونوترینت های موجود در عسل مسئول خواص آنتی اکسیدانی و همچنین قدرت ضد باکتریایی و ضد قارچی آن هستند. همچنین تصور می‌شود که دلیل آن این است که عسل خام فواید تقویت‌کننده سیستم ایمنی و ضد سرطانی را نشان داده است. فرآوری سنگین در عسل معمولی می تواند این مواد مغذی ارزشمند را از بین ببرد.

گاهی اوقات از عسل برای درمان مشکلات گوارشی مانند اسهال استفاده می شود، اگرچه تحقیقات نشان می دهد که تاثیر آن محدود است. اگرچه ممکن است به عنوان یک درمان برای باکتری هلیکوباکتر پیلوری (H. pylori)، که یکی از علل شایع زخم معده است، باشد.

همچنین حاوی پری بیوتیک‌های مفید است، به این معنی که باکتری‌های خوبی را که در روده‌ها زندگی می‌کنند تغذیه می‌کند، که نه تنها برای هضم، بلکه برای سلامت کلی ضروری هستند.