قالب های ظروف چینی براساس شکل دهی جدید ارائه شد

شکل دهی پلاستیک نرم، جایی که خاک رس با قالب گیری ظرف یکبار مصرف، پرتاب چرخ، جیگرینگ یا فشار دادن قوچ شکل می گیرد در پرتاب چرخ، سفالگر مقدار مورد نظر بدن را روی چرخ قرار می دهد و در حین چرخش چرخ به آن شکل می دهد در جیگرینگ، خاک رس را روی قالب گچی افقی به شکل دلخواه قرار می دهند.

این قالب یک طرف خاک رس را شکل می دهد، در حالی که قالب گرم شده از بالا پایین می آید تا طرف دیگر را شکل دهد در پرس قوچ، خاک رس را بین دو قالب گچی قرار می‌دهند که به آن شکل می‌دهند و آب را با فشار خارج می‌کنند سپس با اعمال خلاء به نیمه بالایی قالب و فشار به نیمه پایینی قالب، قالب جدا می شود سپس به نیمه بالایی فشار وارد می شود تا بدنه تشکیل شده آزاد شود.
شکل دهی پلاستیک سفت که برای شکل دادن به بدنه های پلاستیکی کمتر استفاده می شود بدن از طریق یک قالب فولادی مجبور می شود تا ستونی با دور یکنواخت ایجاد کند این یا به طول مورد نظر برش داده می شود یا به عنوان خالی برای سایر عملیات شکل دهی استفاده می شود.

پرس، که برای فشرده سازی و شکل دادن به ظروف چینی در قالب سفت و سخت یا قالب انعطاف پذیر استفاده می شود بر اساس جهت فشار، انواع مختلفی از پرس وجود دارد پرس تک محوری فرآیند اعمال فشار را تنها از یک جهت توصیف می کند، در حالی که پرس ایزواستاتیک مستلزم اعمال فشار به طور مساوی از همه طرف است.

ریخته گری لغزشی، که در آن دوغاب در قالب متخلخل ریخته می شود مایع از طریق قالب فیلتر می شود و لایه ای از بدنه چینی جامد باقی می ماند.

آب به خارج شدن از لایه ریخته گری ادامه می دهد تا زمانی که لایه سفت شود و بتوان آن را از قالب خارج کرد اگر سیال اضافی از قالب تخلیه نشود و کل ماده اجازه دهد تا جامد شود، این فرآیند به عنوان ریخته گری جامد شناخته می شود.

4 پس از شکل‌گیری، قطعات قیمت پتو گلبافت یک نفره دیجی کالا معمولاً به صورت بیسکویی پخته می‌شوند، که مستلزم حرارت دادن آنها در دمای نسبتاً پایین برای تبخیر آلاینده‌های فرار و به حداقل رساندن انقباض در حین پخت است.

5 بعد از اینکه مواد اولیه لعاب آسیاب شد با آب مخلوط می شوند مانند دوغاب بدنه، دوغاب لعاب غربال شده و از فیلترهای مغناطیسی عبور داده می شود تا آلاینده ها حذف شوند.

سپس با استفاده از رنگ آمیزی، ریختن، غوطه ور کردن یا پاشش روی ظروف اعمال می شود انواع مختلف لعاب را می توان با تغییر نسبت اجزای تشکیل دهنده مانند آلومینا، سیلیس و کلسیا تولید کرد به عنوان مثال، افزایش جیوه در تلویزیون قدیمی پارس و کاهش سیلیس باعث تولید لعاب مات می شود.

  • منابع:
    1. Porcelain
  • تبلیغات: 
    1. اطلاعی در مورد دوربین مدار بسته
    2. ویژگی‌های ثانویه زیورآلات
    3. با سرمایه خود می توانید چه کار هایی انجام دهید
    4. آموزش ثروتمند شدن با استفاده از دنیای مجازی