نمک آبی تقلبی + مضرات

نمک آبی رنگ که در سطح جهان با نام blue salt Persia شناخته می شود همان نمک خوراکی یا نمک طعام است که به دلیل دارا بودن مواد معدنی خاصی همچون سیلویوت ، آهن ، کلسیم و پتاسیم و تحت شرایط آب و هوایی و جوی خاص و نیز فشار و رطوبت به این رنگ درآمده است. رنگ آبی کریستال های این نوع نمک به صورت طبیعی و کاملا اورجینال ایجاد شده و نمی توان کریستال های بزرگ آن را رنگ نمود. ولی برخی افراد سودجو ، دانه بندی های ریز نمک معمولی را رنگ می کنند.

روش تشخیص نمک آبی تقلبی به صورت زیر است 1. کریستال های بزرگ نمک باید دارای رگه های آبی رنگ در داخل خود باشد. 2. چنانچه نمک آبی کوبیده شود ، دانه های ریز شده سفید رنگ بوده و به رنگ آبی نخواهد بود. 3. نمک آبی به طور کامل آبی رنگ نیست بلکه شفاف بوده و رگه هایی از رنگ آبی در داخل آن وجود دارد. در بسیاری از کشور های جهان از نمک آبی به منظور های مختلفی استفاده می کنند. برخی از مردم دنیا به دلیل زیبایی چشم نوازی که نمک آبی دارد آن را در معرض دید قرار می دهند و برخی برای رفع چشم زخم آن را مصرف می کنند. همچنین در برخی نقاط از نمک آبی رنگ به دلیل مواد معدنی موجود در آن استفاده می شود. قیمت نمک آبی بسیار بیشتر از نمک ها معمولی است زیرا این ماده بسیار کمیاب بوده و به شکلی نادری در رگه هایی از برخی معادن نمک یافت می شود.

نمک آبی تقلبی + مضرات

نمک آبی تقلبی

نمک آبی تقلبی سنگ نمک آبی رنگ ایران با داشتن پتاسیم طبیعی و خواص درمانی و دارویی یکی از بهترین نمک های دنیا می باشد. نمک، بی تردید مهم ترین ادویه و طعم دهنده در آشپرخانه ها است. بدون آن، بیشتر وعده های غذایی بی مزه و غیر قابل خوردن خواهد بود. همان طور که می دانید انواع مختلفی از نمک در جهان وجود دارد که یکی از کمیاب ترین آنها سنگ نمک آبی رنگ است.

این نوع سنگ نمک تنها در کوه های اطراف شهر سمنان و گرمسار یافت شده و به علت داشتن مواد معدنی غنی مانند پتاسیم، آهن و روی و کلسیم، دارای خواص بی نظیری است. بر طبق آنالیزهای اولیه ای که شرکت ما در آزمایشگاه های معتبر ایران انجام داده است، نمک آبی ایران دارای خلوص کلرید سدیم بالاتر از ۹۵% می باشد. خواص این نمک عبارتند از: خاصیت ضد عفونی و ضد باکتری، تنظیم فشار خون، تنظیم تعادل بدن، ضد استرس قوی، تنظیم خواب، کمک به هضم غذا، رفع برخی از مشکلات تنفسی، افزایش ایمنی بدن، جلوگیری کننده از اسپاسم عضلات، مفید برای بهداشت دهان و دندان و بسیاری دیگر. در هر صورت توجه داشته باشید که زیاده روی در مصرف هر ماده غذایی و نمک سبب بروز نتایج عکس خواهد شد. پس نباید در مصرف زیاد نمک آبی زیاده روی کنید.

یک گونه نادر از نمک معدنی با رنگ آبی منحصر به فرد و سرشار از مواد معدنی و مفید برای بدن انسان می باشد. نمک آبی ( blue salt ) همچنین به دلیل رنگ زیبایش مورد توجه همگان بوده و برخلاف نمک دریا که از حوضچه های دریا استخراج می شود ، کاملا معدنی و با روش های پرهزینه و طاقت فرسا از دل کوه ها استخراج میگردد. این نمک معدنی ویژه از کوه های استان سمنان در ایران استخراج میشود. نمک آبی که از محصولات اصلی سایت کارنیکا می باشد: دارای دو نوع نمک آبی دانه ریز یا همان نمک آبی شکری در اصطلاح و نمک دانه درشت یا همان نمک کریستالی هستند. نمک آبی ایرانی در سطح جهانی هم برای قدمت چند میلیون ساله و هم برای خواص ویژه ای که دارد معروف می باشد.

یکی از مهمترین دلایلی که افراد زیادی هم در داخل و هم در خارج اشتیاق شدیدی به مصرف نمک آبی کریستالی دارند. وجود مواد معدنی زیادی از قبیل پتاسیم و کلسیم و آهن می باشد که بدن انسان روزانه به این املاح معدنی نیاز دارد. از خواص بی نظیر دیگر این نمک کریستالی می توان به موارد زیر اشاره کرد: خاصیت ضد عفونی و ضد باکتری بودن تنظیم فشار خون، تنظیم تعادل بدن، ضد استرس قوی، تنظیم خواب، کمک به هضم غذا، رفع برخی از مشکلات تنفسی، افزایش ایمنی بدن، جلوگیری کننده از اسپاسم عضلات، مفید برای بهداشت دهان و دندان.

مضرات نمک آبی

مضرات نمک آبی مضرات نمک آبی ؛ ایا خوردن نمک آبی برای زنان باردار مضر است، امیدواریم این مطلب که حاصل تلاش تیم خواص مواد غذایی سایت است مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد. نمک آبی مضرات خاصی ندارد ولی اگر بیش از اندازه استفاده کنید خواص آن به مضرات تبدیل می شوند، و در دراز مدت برای بدن مضر است.

نمک طبیعی یا نمک سفره: نمک سفره محبوب‌ترین و ارزان‌ترین نمک موجود در بازار است. نمک سفره، نمکی تصفیه شده است که معمولاً از ذخایر نمک زیرزمینی استخراج می‌شود. سدیم کلرید از عناصر اصلی این نوع نمک می‌باشد. برای از بین بردن مواد معدنی این نمک، آن را پردازش کرده و برای جلوگیری از گلوله شدن آن از مواد افزودنی استفاده می‌شود. به بیشتر نمک‌های خوراکی ید اضافه می‌شود چرا که برای عملکرد تیروئید ضروری است. با این حال، اگر به مشکلات تیروئید مبتلا باشید، ید اضافه شده در نمک خوراکی، مضرات مواد افزودنی و فرآوری آن را جبران نمی‌کند. بیشتر بزرگسالان که هیچ گونه بیماری ندارند، ید روزانه خود را از طریق غذا‌های رایج مانند لبنیات، غذا‌های دریایی و تخم مرغ دریافت می‌کنند. نمک سفره دانه و بافتی مشابه نمک کوشر دارد، اما دلایل زیادی دارد که از آن کمی بیشتر از نمک کوشر یا دریا استفاده می‌کنیم.

نمک دریا: بیشتر نمک‌های دریایی بر اثر تبخیر آب دریا تولید می‌شوند اگرچه برخی از آن‌ها این فرآیند را طی نمی‌کنند. نمک‌های دریایی با کیفیت در یک فرآیند تبخیر طولانی (حدودا پنج سال)، تولید می‌شوند، در حالی که نمک‌های تصفیه شده دریایی ارزان‌تر و از طریق فرآیند سریع تبخیر، تولید می‌شوند، اما نمی‌توان آن را بی کیفیت تلقی کرد. این نوع نمک دارای ترکیباتی مانند کلرید، سدیم، ید و فلوئور و دیگر مواد افزودنی است. کلرید و سدیم از ترکیب اصلی این نمک‌ها هستند و رنگ متمایل به خاکستری دارند. نمک دریای با کیفیت بالا و نمک تصفیه شده دریایی، کاربرد‌های متمایزی در آشپزخانه دارند و به غذا‌ها طعمی قوی‌تر از نمک معمولی و طبیعی می‌دهند، این نوع نمک بسیار سالم‌تر و گران‌تر از نمک‌های طبیعی هستند.