نمک دریا + قیمت خرید فروش

نمک دریا به طور کلی از تبخیر شدن آب دریا بدست می آید که نسبت به نمک های معمولی یا همان نمک های فرآوری شده و صنعتی، دارای مواد مغذی و مفید بیشتری است. قیمت خرید نمک دریا نسبت به نمک های موجود در بازار بیشتر می باشد و به دلیل قیمت بالایی که دارد؛ از آن بیشتر در تهیه چیپس ها استفاده می شود و در استفاده روزانه کاربرد کمتری دارد.

نمک دریا + قیمت خرید فروش

نمک دریا

نمک دریا همان طور که پیش تر گفتیم؛ قیمت خرید نمک دریا نسبت به نمک صنعتی بیشتر می باشد و از دلایل آن هم می توان به فواید آن اشاره کرد.

در واقع طی فرایند تولید شدن نمک صنعتی و فرآوری آن، بسیاری از مواد مغذی و عناصر مفید موجود در نمک از بین می روند و به عبارتی تنها سدیم و کلر موجود در آن باقی می ماند.

نمک دریا دارای مقادیر زیادی مواد معدنی مانند: فلوئور، پتاسیم، منیزیوم، کلسیم، آهن، مس، سدیم، پتاسیم، روی و… می باشد.

آهن موجود در نمک دریا طی فرایند خونسازی در بدن استفاده می شود و برای جلوگیری از کم خونی مفید می باشد.

همان طور که می دانید از جمله عناصری که در سلامت دندان ها و استخوان ها نقش اساسی دارد؛ فلوئور می باشد. فلوئور مانع از پوسیدگی دندان ها و سوراخ شدن سطح آن ها، مانع از خونریزی لثه ها و درد های دهانی و … می شود و نمک دریا یکی از غنی ترین منابع تهیه این فلوئور می باشد. البته باید دقت کنید که در استفاده کردن از آن برای بدن زیاده روی نکنید زیرا فلوئور در مقادیر بالا خاصیت سمی پیدا می کند و یک عنصر سمی برای بدن محسوب می شود.

وجود عنصر پتاسیم در نمک دریا هم باعث حفظ حالت آرامش سلول های عصبی و عضله ای می شود که البته پتاسیم پس از فرآوری نمک دریا همچنان باقی می ماند و از بین نمی رود.

جالب است بدانید که نمک دریا به دلیل دارا بودن عنصر روی، حتی در تقویت سیستم ایمنی بدن هم تاثیر می گذارد و برای تقویت پوست و مو و جلوگیری از ریزش مو بسیار مفید می باشد و همین مورد از جمله دلایل استفاده از نمک دریا در وسایل آرایشی و بهداشتی به صورت صنعتی می باشد.

نمک دریا تهران

نمک دریا تهران از آنجایی که گفته شد؛ طی تهیه کردن نمک ها به روش شیمیایی یا همان فرآوری کردن آن ها، بسیاری از مواد مغذی آن ها از بین می رود و عناصر مفیدشان دیگر در نمک فرآوری شده وجود ندارد؛ پس دانستن در مورد تهیه نمک طبیعی بسیار مفید می باشد.

انواع نمک ها در تهران به صورت بسته بندی های مختلف و برند های مختلف وجود دارد که تحت نظر شرکت های مختلفی می باشند و هر کدام طریقه تهیه مختلفی دارند.

مثلا نمک های موجود در بازار در دو نوع می باشند:

1. نمک معدنی: که منبع تهیه آن ها رشته کوه ها می باشند مانند رشته کوه هیمالیا در تهران

2. نمک دریا: که از دریاچه ها و دریا های مختلف تهیه می شود که بهترین آن ها دریاچه ارومیه می باشد و انواعی از آن ها هم از دریاچه قم تهیه می شوند.

قیمت خرید و فروش انواع نمک ها، با توجه به اینکه منبع ان ها از کجا بوده است و اینکه تا چه حد از مواد معدنی و مفید، غنی می باشند؛ متفاوت می باشد و باید به هنگام خرید تمام موارد را در نظر گرفت. مثلا نمک دریا تهران نسبت به نمک معمولی گران تر و نسبت به نمک دریاچه ارومیه ارزان تر می باشد و حتی ممکن است شرکت های مختلف طی فرایند فروش درصد متفاوتی از سود را روی محصول خود بگذارند.

نمک دریایی اصل

نمک دریایی اصل همان طور که گفتیم؛ نمک دریایی اصل، محتوی عناصر و مواد معدنی مفید می باشد. پس بعد از مدتی استفاده شاهد تاثیرات بی نظیر آن خواهیم بود.

به افرادی که از پادرد و درد های آرتروز زانو رنج می برند؛ پیشنهاد می شود که مدتی به آب درمانی با نمک دریایی اصل بپردازند تا پس از مدتی تاثیرات شگفت انگیز آن را بر کاهش درد خود بیابند. همچنین می تواند علاوه بر کاهش درد، حالت آرامش را برای بدن ایجاد کند که به داشتن خوابی راحت و آرامش بخش هم منجر می شود.

همچنین اگر بخواهید به صورت خوراکی از آن استفاده کنید؛ باز هم از تاثیرات آن بر پادرد و بیماری های استخوان بهره مند خواهید شد. چرا که دارای مقادیر زیادی از کلسیم در خود می باشد.

نمک دریایی سیاه

نمک دریایی سیاه نمک دریایی سیاه، از نمک های موجود در هند و پاکستان می باشد که به صورت گسترده در آنجا استفاده می شوند. این نمک بسیار با ارزش از رشته کوه های هیمالیا گرفته می شود.

این نوع نمک به دلیل دارا بودن مقادیر بسیار بالای آهن و مواد مغذی دیگر، رنگ سیاه را به خود گرفته است و جایگزین بسیار خوبی برای نمک معمولی می باشد.

این نوع نمک دریایی علاوه بر اینکه از مواد دیگر نمک های دریایی غنی می باشد؛ دارای سولفور هم می باشد که بسیار مفید است و به ندرت در مواد غذایی دیگر یافت می شود.

قطعا شما هم از مضرات بسیار زیاد استفاده از نمک در تهیه غذا شنیده باشید و بسیار نگران استفاده از آن در غذا و ابتلا به انواع بیماری مانند: پرفشاری خون، ابتلا به کلسترول بالا، تیروئید و بیماری های گوارشی باشید. در این صورت شما می توانید با جایگزین کردن نمک سیاه بجای نمک های معمولی، این نگرانی خود را تا حدودی کاهش دهید. چرا که نمک دریایی سیاه دارای مقادیر بسیار کمی از سدیم می باشد.

این نوع از نمک علاوه بر تاثیرات بسیار وسیعی که در بهبود بیماری ها دارد؛ در کشور هند بطور گسترده در زیبایی و سلامت پوست و مو بکار برده می شود. حتی می توان از آن ها در فرایند لاغر شدن استفاده کرد زیرا نمک سیاه با افزایش دادن تجزیه چربی ها و آنزیم های بدن، فرایند لاغر شدن را سرعت می بخشد.

از دیگر اثرات نمک سیاه می توان به تسکین درد و ورم مفاصل، درمان کردن آلرژی ها، سینوزیت، انواع بیماری های تنفسی، بیماری های قلبی و عروقی، تقویت استخوان ها و جلوگیری از پوکی استخوان، حتی درمان افسردگی و دیابت هم اشاره کرد.

علی رغم همه این فواید، بهتر است بدانید که زیاده روی در استفاده از نمک دریایی سیاه هم مانند هر نوع ماده دیگری، مضرات خود را خواهد داشت. پس به اندازه مصرف کنید و زیاده روی نکنید تا از فواید آن بهره مند شوید.