خواص نمک آبی گرمسار

این روزها نمک های رنگی طرفداران و خریداران خاصی پیدا کرده اند. خواص خارق العاده و ظاهر جذاب آن ها باعث محبوبیت هر چه بیشتر نزد طرفداران این محصولات جذاب شده است.

یکی از کمیاب ترین، جذاب ترین و خاص ترین نمک های دنیا نمک آبی گرمسار است.به جرأت می توان گفت این محصول نمونه ای در دنیا ندارد و می توان از آن به عنوان یکی از سرمایه های ویژه ملی نام برد.

خواص نمک آبی گرمسار

خواص نمک آبی

خواص نمک آبی نحوه مصرف نمک آبی

آیا نمک آبی را می توان به صورت خوراکی مصرف کرد؟

مصرف نمک آبی به صورت خوراکی نه تنها ممکن است بلکه ضروری نیز می باشد. یکی از مشکلاتی که معده و دستگاه گوارش همیشه با آن دست و پنجه نرم می کند، اسیدی بودن غذا است.زخم معده، سرطان معده، سوء هاضمه و عدم جذب غذا از جمله مشکلات اسیدیته غذاست؛نمک آبی گرمسار این مشکل را حل می کند. می توانید این نمک را آسیاب کرده و با غذاهای مختلف میل کنید و از خواص آن لذت ببرید. همچنین می‌توانید از نمک آبی در سالاد به همراه گوجه‌فرنگی، خیار و کاهو استفاده کنید. بسیاری از مردم از نمک آبی برای بارور کردن ماهی استفاده می کنند.مصرف این محصول همراه با غذا می تواند در جذب مواد مغذی و همچنین تنظیم ضربان قلب و فشار خون بسیار موثر باشد.

خواص نمک آبی گرمسار

مصرف نمک آب گرمسار به صورت روزانه می تواند تاثیرات مستقیمی بر بدن و سلامتی شما داشته باشد. مواد مغذی و مواد معدنی نمک آبی آنقدر زیاد و مفید است که به نوعی می تواند بدن و سیستم ایمنی شما رابالا ببرد و تقویت کند، کلسیم، آهن، منیزیم و پتاسیم از جمله این مواد معدنی هستند.

نمک آبی ای که از گرمسار بدست می آید نعمتی است که در کتب سنتی و طبی به آن اشاره شده است. با استفاده از این نمک از شر بسیاری از بیماری ها و عوارض آن هاخلاص می شوید؛ اما باید تعادل در مصرف را در دستور کار خود قرار دهید.

برخی از مزایای این محصول به شرح زیر است:

فشار خون را تنظیم می کند

تقویت سیستم ایمنی بدن

تنظیم کننده ضربان قلب

به هضم غذا کمک می کند

کمک به گردش خون

تقویت کننده سلامت دهان

زمان خواب را تنظیم و بهبود می بخشد

استرس و اضطراب را کاهش می دهد

نمک آبی گرمسار، یکی از کمیاب ترین نمک های روی کره زمین است . همانطور که از نام آن پیداست نمک آبی گرمسار عمدتاً در ایران تولید می شود و از آنجا به سایر نقاط جهان صادر می شود.

موارد مصرف نمک آبی ایرانی

نمک آبی گرمسار یک نمک کوهی است که به دلیل مواد معدنی موجود در آن برای سلامتی بدن بسیار مفید است .طعم نمک آبی در ابتدا قوی و سپس‌ ملایم و مطبوع به نظر میرسد و این ویژگی، آن را برای غذاهای دریایی مناسب می کند . رنگ آبی آن را به یک عنصر چشم نواز تبدیل کرده است . به همین دلیل است که از آن در رستوران های سطح بالا در سرتاسرجهان استفاده می شود.

نمک آبی ایرانی از چه چیزی تشکیل شده است ؟

نمک آبی گرمسار حاوی چند ماده مغذی است که همگی برای سلامت بدن و انسان بسیار مهم و ضروری هستند .

منیزیم

دلیل رنگ نمک آبی گرمسار وجود عنصر منیزیم است . منیزیم در واکنش های بیوشیمیایی در بدن شما نقش دارد . واکنش های مربوط به ایجاد انرژی ، تشکیل پروتئین ، حرکت ماهیچه ها از این موارد می باشد.هر سلول بدن انسان حاوی منیزیم است و برای عملکرد به این ماده معدنی نیاز دارد.

پتاسیم

شاید تعجب کنید اگر بدانید رژیم غذایی غنی از پتاسیم خطر مرگ و میر را تا 20 درصد کاهش می دهد . نمک آبی گرمسار سرشار از پتاسیم است . پتاسیم به کاهش فشار خون و سلامت قلب و عروق کمک می کند . پتاسیم همچنین برای استحکام عضلانی و استخوان مفید است و می تواند از کاهش توده عضلانی محافظت کند .

سدیم

بدن انسان برای انقباض و شل شدن عضلات به مقدار کمی سدیم برای سیستم عصبی نیاز دارد . همچنین باعث می شود نسبت آب و مواد معدنی در بدن متعادل تر شود . نمک رایج ترین منبع سدیم است.

توجه داشته باشید که باید از مصرف بیش از حد سدیم در رژیم غذایی خودداری شود. سدیم اضافی خطر ابتلا به فشار خون بالا ، نارسایی قلبی و بیماری های کلیوی را افزایش می دهد.

کلسیم

کلسیم مورد نیاز همه موجودات زنده است. بیشتر ماده معدنی به کار رفته شده در بدن، کلسیم است. به جرات می توان گفت که کلسیم یک ضرورت برای بدن است زیرا برای انقباض عضلات و سیستم قلبی عروقی مورد نیاز است. کلسیم همچنین برای سلامت استخوان ها و رشد و نگهداری آن ها در بدن ضروری است. تقریباً 99 درصد کلسیم بدن در استخوان ها است. شناخته شده ترین منبع کلسیم محصولات لبنی است. اگرچه بسیاری این را نمی دانند، نمک آبی گرمسار منبع خوبی از مواد معدنی از جمله کلسیم است.

آهن

این ماده معدنی برای عملکرد هموگلوبین در خون الزامی است.به همین دلیل وجود آهن کافی در بدن بسیار مهم است . سطح پایین آهن در خون، باعث آمونیاک و کمبود آهن می شود.

قیمت نمک آبی گرمسار

نمک آبی گرمسار یکی از گران ترین نمک های دنیاست . به دلیل طعم و ظرافت خاصی که دارد در رستوران های باکیفیت استفاده می شود. رگه های آبی در سنگ نمک چیزی است که نمک آبی گرمسار را بسیار خاص و ارزشمند جلوه می دهد .

نمک آبی گرمسار

نمک آبی گرمسار نحوه تشخیص نمک آبی گرمسار

در اینجا سه راه برای تشخیص این مسئله آورده ایم:

1کریستال های بزرگ نمک باید دارای رگه های آبی تیره در داخل خود باشند.

2وقتی نمک آبی آسیاب می شود ، دانه های نمک سفید به نظر می رسند و رنگ آبی فقط برای کریستال های بزرگ نمک است.

3کریستال های نمک، رنگ آبی بر روی سطح خود ندارند و رگه های آبی در داخل کریستال ها وجود دارد.

نمک آبی ایرانی به دلیل استخراج کم و منابع محدود آن، بسیار کمیاب است. معدن نمک آبی در گرمسار است. محصولات استخراج شده از این معادن به سراسر دنیا ارسال می شود و مشتریان زیادی در صف خرید این نمک بی نظیر هستند.

ما به معادن نمک آب غنی گرمسار دسترسی داریم و می توانیم بهترین و با کیفیت ترین محصول را با مناسب ترین قیمت حتی به صورت عمده به شما ارائه دهیم.