تهیه نمک آبی + ترکیبات

تهیه نمک آبی کار دشواری است و سنگ نمک آبی رنگی که در ایران موجود است بدلیل داشتن پتاسیم طبیعی و خواص درمانی و دارویی یکی از بهترین نمک هایی است که در دنیا موجود است و می‌توانیم از آن به دلیل خواص زیادش استفاده کنیم نمک، یکی از مهم ترین ادویه و طعم دهنده در آشپزخانه ها است و معمولا اکثر خانم ها از آن برای طعم دادن به غذای خود استفاده می‌کنند. بدون آن، بیشتر وعده های غذایی بی مزه و غیر قابل استفاده است. اکثرا انسان ها غذای های بدون نمک را استفاده نمی‌کنند. انواع مختلفی از نمک در جهان وجود دارد که یکی از کمیاب ترین و نادر ترین آنها سنگ نمک آبی رنگ است.

سنگ نمک آبی تنها در کوه های اطراف شهر سمنان و گرمسار یافت می‌شود و به علت داشتن مواد معدنی غنی مانند پتاسیم، آهن و روی و کلسیم، دارای خواص بی نظیری و قابل توجهی است که امروزه مورد توجه قرار گرفته است .از خواص نمک آبی می‌توان به خاصیت ضد عفونی و ضد باکتری آن ، خاصیت آن در تنظیم فشار خون ما ، تنظیم تعادل بدن، ضد استرس قوی برای بدن انسان ، تنظیم خواب، کمک به هضم غذا، از بین بردن بعضی از مشکلات تنفسی، افزایش ایمنی بدن، جلوگیری کننده از اسپاسم عضلات، مفید برای بهداشت دهان و دندان است توجه داشته باشیم که زیاده روی در مصرف هر ماده غذایی و همچنین نمک سبب بروز نتایج برعکس خواهد شد و به بدن ما آسیب وارد می‌کند. پس نباید در مصرف زیاد نمک آبی زیاده روی کنیم

نمک آبی رنگ همان نمک خوراکی نوعی نمک خوراکی است که به دلیل داشتن بعضی از مواد معدنی مثل سیلویوت ، آهن ، کلسیم و پتاسیم و در شرایطی ک تحت آب و هوایی وشرایط جوی خاص و نیز فشار و رطوبت قرار می‌گیرد به این رنگ درمی آید و رنگ آن را به رنگ آبی می‌بینیم . رنگ آبی کریستال های این نوع نمک به صورت طبیعی و کاملا طبیعی ایجاد شده و نمی شود کریستال های بزرگ آن را رنگ کرد . ولی برخی افراد ، دانه بندی های ریز نمک معمولی را رنگ می کنند و آن را به مردم میفروشند و از آنها سود جویی می‌کنند

روش تشخیص نمک آبی اصل از تقلبی به شکل زیر است و از این طریق می‌توان تفاوت بین این دو را شناسایی کنیم اولین روش تشخیص آن اینست که کریستال های بزرگ نمک باید دارای رگه های آبی رنگ در درون خود باشد. و دومین روش آن این است که چنانچه نمک آبی کوبیده شود ، دانه های ریز شده سفید رنگ بوده و به رنگ آبی نخواهد بود. سومین روش آن اینست که نمک آبی به طور کامل آبی رنگ نیست بلکه شفاف بوده و رگه هایی از رنگ آبی در داخل آن وجود دارد.

در بسیاری از جاهای جهان از نمک آبی برای کارهای مختلفی استفاده می شود. بعضی از مردم دنیا به دلیل زیبایی چشم نوازی و رنگ زیبای آن که نمک آبی دارد آن را در معرض دید قرار می دهند و برخی برای رفع چشم زخم آن را استفاده کرده و از آن در خانه خود استفاده می‌کنند . همچنین در برخی نقاط از نمک آبی رنگ به دلیل مواد معدنی موجود در آن استفاده می شود. قیمت نمک آبی بسیار بیشتر از نمک ها معمولی است زیرا این ماده بسیار نایاب بوده و به شکلی کمیابی در برخی از رگه هایی معادن نمک یافت می شود.

بدلیل اینکه استخراج نمک آبی از دل معادن سنگ نمک گرمسار پایین است و مقدار کمی در طول سال استخراج می‌شود . به صورتی که این میزان به طور سالانه تنها به 5 تن می‌تواند برسد در حالی که به عنوان نمونه استخراج سنگ نمک قرمز 30 هزار تن در سال است . به همین قیمت آن به نسبت نمک عادی بالاتر است.

با اینکه بارها ما گفته اند که مصرف نمک می تواند در مبتلا شدن ما به فشار خون نقش بخصوصی داشته باشد.و همیشه پزشکان در مصرف غذای پر نمک هم به ما تذکر می دهند و ما را از مصرف آن منع می‌کنند . اما اخیرا تحقیقات انجام شده توسط پزشکان آمریکا خلاف این مطلب را ثابت کرده است.پزشکان و دانشمندان در گزارش خود اثبات کرده اند که پتاسیمی که در نمک وجود دارد بخصوص نمک آبی کریستالی که پتاسیم زیادی در آن وجود دارد ، خطر ابتلا به فشار خون را در ما کاهش می‌دهد همچنین پتاسیم موجود در نمک و مواد حاوی این یون به دفع سریع سدیم اضافی در بدن و کاهش سطح فشار خون کمک می‌کند پس به همین دلیل در سلامت بدن ما نقش بخصوصی دارد .

مطالعات انجام شده نشان می دهد که مصرف مقدار مناسبی از نمک طبیعی بخصوص نمک آبی در شرایطی ک بدن ما ما استرس است و تنش داریم ، باعث افزایش هورمون اکسی توسین در بدن می گردد. این هورمون عامل ایجاد احساس خوب، شادی است و استفاده از آن باعث دفع استرس و احساس شادی در بدن ما می‌شود .

تهیه نمک آبی + ترکیبات

تهیه نمک آبی

تهیه نمک آبی برای تهیه نمک آبی باید به دنبال جاهایی باشیم که مراحل تهیه نمک آبی را به درستی انجام دهند ابتدا به جاهایی سر بزنیم که از اینکه آنها به دنبال سود جویی نیستند مطمئن شویم چون با توجه به قیمت زیاد این نمک برخی افراد سودجو به دنبال این هستند که نمک آبی تقلبی را به جای نمک اصلی بفروشند. نمک آبی اصلی باید به روش زیر تهیه شده باشد . نمک آبی به همان روشی استخراج می شود که معدنچیان برای حفاری طلا، از آن استفاده می‌کنند با تفاوت های کم. چراکه راه های طلای آبی مانند رگه های فلزهای گرانبها از سنگ نمک معمولی رد می شود. این نمک همانند طلا، نایاب و کم می باشد. حفاری معدن نمک آبی کار زمان بر و سختی می باشد. مقادیر زیادی از سنگ های نمک باید خُرد شود تا بتوان به این کریستال های خوش رنگ آبی، دسترسی پیدا کرد. این نمک آبی نادر ایرانی رنگ جذاب و چشم نواز خود را از ماده ی معدنی کلرید پتاسیم به دست آورده که به روش طبیعی در ساختار و اجزای بلوری نمک جاسازی شده است. هیچ ماده ی معدنی و افزودنی برای تغییر رنگ این نمک، به آن اضافه نشده است.

ترکیبات نمک آبی

ترکیبات نمک آبی ترکیبات نمک آبی از جمله بلور نمک آبی ، پتاسیم ،کلسیم، منیزیم است و به همین دلیل برای انسان بسیار مفید بوده و انسان با استفاده از آن می‌تواند سلامتی خود را تضمین کند ولی حتما باید نمک آبی اصل تهیه شود تا از خواص خاص آن بهره مند شویم و این ترکیبات را دارا باشد