معدن نمک آبی در ایران

برخلاف نمک دریایی که از دریاچه ها استخراج می شود، نمک آبی ایرانی از فسیل یا جواهر معدن آمده و کریستال های سنگ نمک آبی 100 میلیون سال پیش در اثر دریای پریکامبرین شکل گرفته اند. نمک آبی یاقوت کبود از تبخیر دریاها و دریاچه های خود کوه به وجود آمده است. آبی بودن رنگ این نمک به دلیل وجود ماده ی معدنی و غنی از پتاسیم می باشد. نام این ماده ی معدنی سیلوینیت است و در نمک های هالیت تنها می توان آن را یافت. رنگ معمول آنها صورتی بوده و رنگ آبی بسیار نادر است.

معدن نمک آبی در ایران از کوه های سمنان استخراج شده و در رشته کوه ارگوروز به طور اختصاصی استخراج می گردد. از خواص نمک آبی گرمسار چه می دانید؟ بررسی مواد مغذی موجود در این نمک باعث آشنایی با خواص نمک آبی گرمسار می شود. نمک آبی گرمسار غنی و سرشار از مواد معدنی و مغذی است. این ماده ی معدنی استخراج شده از کوه های ایران سرشار از کلسیم، منیزیم، آهن و پتاسیم می باشد. از آنجا که در سال تنها چند تن استخراج می شود، نمک آبی یکی از نادرترین و کمیاب ترین نمک جهان به شمار می رود.

گفته ها بر این است که به دلیل داشتن نت های قوی و تقریبا لیمویی، اسیدیته ی غذا را کاهش می دهد. نمک آبی گرمسار بسیار خشک می باشد و به همین دلیل می توان از آن در آسیاب نمک استفاده کرد. از این نمک خوش رنگ آبی می توان به عنوان سنگ نمک یا سنگ آسیاب برای پربار کردن ماهی، سالاد گوجه فرنگی، گزپاچو، سس گوچه فرنگی خانگی، و دیگر غذاهای مختلف استفاده کرد.

معدن نمک آبی در ایران

معدن نمک آبی

معدن نمک آبی نمک آبی، نمکی با رنگ کمیاب و نادر که با عنوان نمک نیلی، نمک یاقوتی و نمک ایرانی شناخته شده است، می باشد. معدن این نمک خوش رنگ و کمیاب، در ایران و استان سمنان می باشد. نمک آبی تقریبا به همان روشی استخراج می شود که معدنچیان برای حفاری طلا، کارمعدن انجام می دهند. چراکه راه های “طلای آبی” مانند رگه های فلزهای گرانبها از سنگ نمک معمولی رد می شود. این نمک همانند طلا، نایاب و کم می باشد. حفاری معدن نمک آبی کار زمان بر و سختی می باشد. مقادیر زیادی از سنگ های نمک باید خُرد شود تا بتوان به این کریستال های خوش رنگ آبی، دسترسی پیدا کرد. این نمک آبی نادر ایرانی رنگ جذاب و چشم نواز خود را از ماده ی معدنی کلرید پتاسیم به دست آورده که به روش طبیعی در ساختار و اجزای بلوری نمک جاسازی شده است. هیچ ماده ی معدنی و افزودنی برای تغییر رنگ این نمک، به آن اضافه نشده است.

از محصولات مهم نمک پاینده مانند سنگ نمک، نمک خوراکی، نمک صورتی ، سنگ نمک قرمز می باشد که با قیمت مناسب در این مجموعه به فروش می رسد. سنگ نمک آبی از محصولات پر فروش و کم نظیر است و به دلیل رنگ خاصی که دارد، مورد توجه بسیاری از مشتریان قرار می گیرد. این محصول خوش رنگ و چشمگیر در اندازه های مختلف و بسته بندی های استاندارد و شکیل به فروش می رسد.

نمک آبی یکی از کمیاب ترین و قدیمی ترین نمک های جهان و سرشار از کلسیم، پتاسیم، آهن و منیزیم بوده و خواص درمانی و دارویی بسیار زیادی دارد که در ادامه این مطلب به خوبی با آن آشنا خواهید شد. نمک آبی که در کشورهای دیگر با نام های صخره آبی واقعی (True Blue Rock)، نمک نیل، نمک یاقوت کبود شرق و نمک ایرانی (Persian blue salt) نامیده می شود و نکته جالب تری که باید بدانید اینکه این سنگ نمک کمیاب و جادویی تنها دردل کوههای ایران وجود دارد و پس از استخراج به سایر کشورهای جهان صادر می شود.

این نمک کمیاب ایرانی، رنگ جذاب خود را از ماده معدنی کلرید پتاسیم بدست می آورد، که به روش طبیعی در ساختار بلوری نمک جاسازی شده است. در اینجا هیچ ماده افزودنی مصنوعی وجود ندارد! دقت کنید نمک آبی یکدست آبی نیست و پس از سابیدن با گرایندر به رنگ سفید در می آید و تنها دانه های کمی در آن به رنگ آبی باقی خواهند ماند که آن هم پس از ساب ریز به رنگ سفید در می آیند که دلیل علمی آن در پاراگراف های بالا توضیح داده شد زیرا این رنگ حاصل انعکاس نور در کریستال های خاص این نمک است که پس از ریز شدن این شکست نور از بین می رود اما خواص نمک آبی هرگز با ساب و استفاده در گرایندر حتی ذره ای کاهش نمی یابند.

نمک آبی در ایران

نمک آبی در ایران نمک آبی ایران یکی از نادرترین نمک های جهان است. این ماده خاص در کل دنیا تنها از معادنی در استان سمنان و معمولا شهر گرمسار، استخراج می شود.البته به دلیل سختی استخراج و همچنین کمیاب بودن آن بهتر است بگوییم اکتشاف می شود.این نمک دارای عناصر فوق العاده ای می باشد که به صورت معدنی و طبیعی و طی میلیون ها سال در آن به وجود آمده اند و در ادامه بیشتر راجع به آن صحبت خواهیم نمود. نمک آبی دارای رنگی عرفانی است، رنگ زیبای کریستال های این نمک نتیجه نحوه شکست نور بلورهای نمک است. دلیل این شکست نور فشار شدیدی است که میلیون ها سال پیش با آن شکل گرفته است. نمک آبی ایرانی یکی از تمیزترین و خالص ترین نمک ها به شمار می رود زیرا از اقیانوس هایی که بیش از 200 میلیون سال قبل خشک شده اند و عاری از هر گونه آلودگی است به جا مانده اند.منبع آن مستقیماً از معادن نمک سمنان است که در دل سنگهای بزرگ نمکی حمل می شود و به سختی کشف و استخراج می شوند. خواص سنگ نمک آبی رنگ.

مزه تیز و رایحه نرم این نمک باعث می شود تا طعم دلپذیر و ظریف تری نسبت به تمام نمک های موجود را تجربه کنید. استفاده آن در ماهی ، گوشت ، سبزیجات و یا نوشیدنی های مختلف عالی است. به دلیل حلالیت سریع نمک آبی، توصیه می شود غذا را قبل از قرار دادن آن در ظرف سرو چاشنی دار کنید تا از عطر و طعم آن لذت بیشتری ببرید.

نمک آبی ایرانی از استان سمنان اکتشاف و استخراج می شود، جایی که تقریباً به همان روشی این نمک استخراج می شود که معدن کاران برای طلا حفاری می کنند زیرا درزهای “طلای آبی” یا همان نمک آبی ایرانی مانند رگه های فلز گرانبها از میان سنگ های نمک معمولی رد می شوند و مانند رگه های طلا بسیار نادر است. استخراج سنگ های این نمک جزو دشوارترین کارها در بخش معادن است. برای دستیابی به این بلورهای آبی گرانبها باید مقادیر زیادی سنگ نمک از دل معادن خارج شود.