فروش نمک آبی در تهران

فروش نمک آبی در تهران در مراکزی پخش و ارائه این محصول را انجام می‌دهند انجام می‌شود. نمک آبی از جمله سنگ‌ نمک‌هایی است که شهرت جهانی داشته ودر جهان از آن برای طعم غذا و گاهی برای سلامت پوست استفاده می‌کنند، و تنها محل اکتشاف آن در کشور عزیزمان و در قلب معادن گرمسار واقع در استان سمنان است. به دلیل وجود مقادیر اندک این نوع سنگ نمک در دل این معادن استفاده از واژه اکتشاف به جای استخراج صحیح‌تر است.

اگرچه سنگ نمک‌ها در بیشتر مواقع سفید یا بی‌رنگ هستند با این حال سنگ نمک‌هایی در طیف رنگی قرمز، نارنجی، صورتی، نباتی و جیگری که از نوع نمک هیمالیا است ، نیز وجود دارند و ما می‌توانیم آن ها را تهیه و استفاده کنیم. دلیل چنین تنوع رنگی، نوع و مقدار ناخالص‌های موجود در آنهاست و مواد معدنی موجود در آنها تعیین کننده رنگ و مزه آن است.

مثلا کثرت عنصر آهن در بافت یک سنگ نمک باعث پدید آمدن سنگ نمک قرمز یا نارنجی رنگ می‌شود. از دیگر انواع سنگ‌ نمک‌های رنگی، نمک آبی یا سنگ نمک آبی گرمسار است. وجود مقدار زیادی عنصر پتاسیم در آن دلیل آبی رنگ بودن آن است و به همین دلیل است ما آن را آبی می‌بینیم. با توجه به اینکه معادن گرمسار واقع در استان سمنان تنها معادن برخوردار از چنین سنگ نمکی در دنیا هستند، نمک آبی گرمسار در کشورهای مختف با نام Persian blue salt شناخته می‌شود.

پتاسیم به عنوان عنصر غالب در نمک آبی گرمسار به دلیل تأثیر آن در بهبود کیفیت گردش خون و نیز نحوه عملکرد ماهیچه‌ها و عضلات، می‌تواند در کاهش فشار عصبی بسیار مفید باشد.و دیگر عنصری که ما می‌توانیم در نمک آبی نام ببریم کلسیم است که در رشد و تقویت استخوان‌های بدن و داشتن اسکلتی مقاوم‌ در برابر شکنندگی نقش مهمی دارد که نمک آبی مقدار قابل توجهی از آن را داراست و باعث استحکام استخوان های بدن ما می‌شود .سومین عنصر سازنده نمک آبی، منیزیم است که نقش اساسی در حفظ دندان‌ها و رفع خستگی عضلات ران و بازوها دارد.

نمک آبی ایرانی کاربردهای زیادی در صنایع غذایی و دارویی دارد و داروهای زیادی از آنها استفاده شده است . اکثر پزشکان در غرب این نمک را برای بیماری های مختلف تجویز می کنند. از جمله خواص آن می‌توان به خواص ضد عفونی کننده و ضد باکتریایی آن ، خاصیت آن در تنظیم فشار خون ،تنظیم تعادل بدن ،ضد استرس قوی ، تنظیم خواب ،کمک به هضم راحت تر غذا ،از بین بردن برخی مشکلات تنفسی ،افزایش ایمنی ،جلوگیری از اسپاسم ماهیچه ها ،مفید برای سلامت دهان و دندان و همچنین بسیاری از رستوران های معروف این نمک را مخصوصاً با غذاهای دریایی سرو می کنند و قیمت بیشتری غذا را میفروشند .

یکی دیگر از کاربرد های سنگ نمک آبی می توانیم به استفاده از آن در صنایع آرایشی و مراقبت از پوست اشاره کرد. سنگ نمک آبی به دلیل داشتن آنزیم ها به طور گسترده ای در لایه برداری ماسک های پوست استفاده می شود و باعث شفافیت در پوست ما می‌شود .

نمک آبی را میتوان آسیاب کرد و در غذا و مواد خوراکی استفاده کرد .چون دارای خواص بسیاری است بعداز چند روز مصرف پی در پی آن متوجه تغییرات شگفت انگیز در بدن خود خواهیم شد.این ماده خوراکی سبب نشاط و شادابی شده و انرژی را بدن ما هدیه می‌دهد و از آن در صابون های لایه بردار دست و صورت استفاده می شود،و خوردن آن باعث هرچه بهتر شدن ضربان قلب می شود.نمک آبی برای بدن‌ ما به شدت مفید بوده و با مصرف آن می‌توان از بعضی از بیماری ها پیشگیری کنیم .

فروش نمک آبی در تهران

فروش نمک آبی

فروش نمک آبی فروش نمک آبی با توجه به کمبود آن و استخراج کم آن با قیمت بالایی است. نمک آبی نسبت به سایر انوع نمک قیمت نسبتا بالایی دارد و معمولا با قیمت بالاتری نسبت به نمک معمولی در بازار ارائه می‌شود و ما برای تهیه آن باید قیمت بالاتری را بپردازیم . همانطور که که گفتیم ، میزان استخراج نمک آبی از دل معادن سنگ نمک گرمسار پایین است. به طوری که این میزان به طور سالانه تنها به 5 تن می‌تواند برسد در حالی که به عنوان نمونه استخراج سنگ نمک قرمز 30 هزار تن در سال است و به همین دلیل قیمت آن در سراسر جهان بالاتر از بقیه نمک ها است .

به دلیل کم بودن استخراج سنگ‌نمک آبی آن از قیمت بالاتری نسبت به سایر سنگ نمک‌ها برخوردار بوده و می‌تواند به 1 میلیون تومان به ازای یک کیلوگرم برسد. البته ناگفته نماند که هرچقدر خلوص آن بیشتر و ظاهرش پررنگ‌تر باشد، قیمت آن نیز افزایش می‌یابد و ما در هنگام خرید باید توجه کنیم که نمک با خلوص بالا را بگیریم .

با توجه به چنین قیمتی ، خرید نمک آبی در کشورمان چندان رایج نیست. اما در عین حال کشورهایی همچون آلمان، انگلیس، ایتالیا، اسپانیا، کانادا، آمریکا و هلند از خریداران قدیمی نمک آبی به شمار می‌آیند.سنگ نمک آبی کریستالی نایاب ترین و خاص ترین نمکی است که در بازار یافت میشود نه تنها به خاطر رنگ غیر معمولش بلکه به خاطر طعم فوق العاده آن که آشپزی و آشپزخانه هرکسی را متحول می سازد.

این نمک که در واقع گرانترین نمک دنیا هم هست هرچقدر در دنیا و در میان آشپزهای بزرگ شناخته شده است در تنها خواستگاهش یعنی ایران غریب و مهجور مانده و توجه کمی به ان‌می‌شود . و ما می‌توانیم با برنامه ریزی دقیق آن را به کشور های همسایه به صادر کنیم و به پیشرفت کشور کمک کنیم.در حالیکه با توجه به سرانه بالای مصرف نمک در میان ایرانیان استفاده از نمک های طبیعی با مواد معدنی مناسب و بدون مواد شیمیایی مضر یک ضرورت انکار ناپذیر است و استفاده از نمک آبی ایرانی و یا نمک های مشابه آن را به یک نیاز مهم برای خود تبدیل کنیم

رنگ آبی نمک اصیل طبیعی است و نمک تحت شرایط خاصی به این رنگ در آمده است. درحالیکه افراد سودجو برای آبی کردن نمک، آن را به رنگ‌های مصنوعی آغشته می‌کنند.روشی که ما می‌توانیم نمک ها آبی را از نمک های تقلبی تشخیص دهیم می‌توان از این روش معتبر استفاده کنیم که به این صورت است که کریستال‌های بزرگ سنگ نمک آبی، کاملا آبی نیست و دارای رگه‌های آبی رنگ در داخل کریستال است. هرچقدر شفاف تر باشد، احتمال خالص بودن آن بیشتر است. اگر سنگ نمک آبی را خرد کرده و به دانه‌های ریزتری تبدیل کنید، دانه‌های ریزتر دیگر به رنگ آبی نیست؛ بلکه سفید خواهد بود. سنگ نمک آبی طعم تیز و شوری دارد.سنگ نمک آبی ظاهر براقی دارد و درخشان است.بوی سنگ نمک اصل کمی خشک است.طعم سنگ نمک آبی اصل دارای نت قوی و تقریبا لیمویی است.بهترین راه برای تهیه سنگ نمک آبی اصل آن است که این محصول را از یک فروشگاه معتبر تهیه کنید.

مصرف نمک آبی در موارد زیر است و ما می‌توانیم آن را در این موارد استفاده کنیم ،به دلیل زیبایی بسیار، از این سنگ برای تزئین و دکور محیط استفاده می‌شود و می‌توان از آن برای تزئین خانه استفاده کنیم .می‌توان از نمک آبی به جای نمک سفر در پخت و پز و طبخ غذا استفاده کرد.به دلیل خواص معدنی و کمیاب نمک آبی، از آن برای درمان خستگی و کوفتگی‌های بدن نیز استفاده می‌شود. اصطلاحا حمام نمک نیز به آن گفته می‌شود.

نمک آبی در تهران

نمک آبی در تهران نمک آبی در تهران در فروشگاه های که این محصول را ارائه می‌دهند امکان پذیر است. نمک آبی کریستال و پودر هیچ تفاوتی باهم ندارند از لحاظ خواص و کیفیت و یکی هستند. تنها تفاوت این است که شما اگه کریستال آبی تهیه کردید باید آنرا شسته ، سپس خشک کنید . در مرحله بعد آنرا به پودر نمک آبی خرد و تبدیل کنید و مصرف نمایید .همین طور که گفته شد، سنگ نمک آبی گونه‌ای کمیاب از سنگ نمک است که دارای محدودیت در استخراج است و هرسال فقط چند تن از این ماده کمیاب استخراج می‌شود. همچنین نحوه استخراج این سنگ نمک متفاوت از سایر سنگ نمک‌ها بوده و دارای سختی های بیشتری است.علاوه بر موارد گفته شده، نمک آبی سرشار از مواد معدنی کمیاب بوده و در نتیجه نسبت به سایر سنگ نمک‌های موجود در بازار دارای قیمت نسبتا بالاتری است.